گفتگو با یک نقاش کوچک | دوست دارم استاد نقاشی شوم
  • کد مطالب: ۲۴۹۸۲۵
  • /
  • ۰۴ مهر‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳

گفتگو با یک نقاش کوچک | دوست دارم استاد نقاشی شوم

هنرمندان، پاییز رنگارنگ را پادشاه فصل‌ها می‌دانند که اثر هنری ناب خداست. این فصل زیبا هم‌زمان با بازگشایی مدارس با خود شور و شوقی وصف‌ناشدنی هم به همراه آورده است.

دوستان عزیز! این دنیا اثر هنری خداوند مهربان است، به‌ویژه فصل‌ها که هریک با رنگ‌ها و نماهای زیبایشان تابلویی منحصربه‌فرد هستند. در این میان، هنرمندان، پاییز رنگارنگ را پادشاه فصل‌ها می‌دانند که نقاشی ناب خداست.

این فصل زیبا هم‌زمان با بازگشایی مدارس با خود شور و شوقی وصف‌ناشدنی هم به همراه آورده است.
امیرعلی باقرزاده ۱۰ ساله و دانش‌آموز مدرسه‌ی شهید محمدخانی است.

او از پنج‌سالگی با دیدن نمایشگاه نقاشی یکی از همشهری‌هایش به این هنر ارزشمند علاقه‌مند شده و با تلاش بسیار خود، اکنون نقاش و هنرمندی توانمند و صاحب رتبه‌ی برتر جشنواره هنری استان است. گفت‌وگوی ما با امیرعلی را بخوانید.

 

امیرعلی‌جان، از موفقیت‌هایت در هنر نقاشی برایمان بگو.

نخستین موفقیتم در نقاشی را وقتی هفت‌ساله بودم در مدرسه‌ی عرفان‌زاده در جشنواره‌ی محرم و در سطح مقدماتی کسب کردم. امسال هم در جشنواره‌ی «امید فردا» در چهل‌ویکمین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری خراسان رضوی مقام اول را در رشته‌ی پاستل به‌دست آوردم.

البته بهترین اثری که کشیده‌ام و خودم خیلی دوستش دارم نقاشی از یک پل است که دو طرف آن پر از درختان سرسبز و گل‌های زیباست.
 


نظرت درباره‌ی پاییز و مدرسه چیست؟

اگر بخواهم روزی طرح و نقشی از زندگی بزنم به شکل گل‌های رنگارنگ و آبشارهای زیبا با قوهای سفیدی که روی دریاچه شنا می‌کنند خواهد بود.

به‌عنوان یک هنرمند کوچک، آینده را برای بچه‌ها به رنگ‌های روشن مانند زرد و نارنجی و برای بزرگ‌ترها به رنگ‌های تیره مانند بنفش و سبز پررنگ می‌بینم.

اما پاییز در نگاه من به‌عنوان یک نقاش کوچک، همیشه به زیبایی برگ‌های رنگارنگ و میوه‌های جذاب پاییزی مانند انار سرخ با دانه‌های درخشان یاقوت‌مانندش است.

به ‌نظرم، سال جدید تحصیلی هم به رنگ‌های سبز و زرد، درخشان و شاد است. برای سال جدید تحصیلی آرزو دارم کشور ما با تلاش همه‌ی بچه‌های این سرزمین، به پیشرفت و آبادانی در همه‌ی زمینه‌های علمی برسد.
 


برای آینده چه اهداف و برنامه‌هایی داری؟

آرزو دارم وقتی بزرگ شدم در هنر نقاشی پیشرفت و نمایشگاه زیبایی از آثار هنری‌ام در سراسر ایران برگزار و سبک جدیدی از نقاشی ابداع کنم.

برای سال نو تحصیلی و پیشرفت علمی خود قصد دارم درس‌هایم را خوب بخوانم و در مسابقات فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها شرکت و آثار و نقاشی‌های بیشتری خلق کنم.

همزمان زبان انگلیسی‌ام را نیز تقویت کنم. دوست دارم نقاشی و طراحی را تا سطح دکترا و استادی دانشگاه ادامه دهم.
تکنیک من در نقاشی سیاه‌قلم است اما جز نقاشی، به شطرنج و شنا هم علاقه‌ی زیادی دارم و در این رشته‌ها نیز فعالیت می‌کنم.

درس‌هایم عالی است و هرسال رتبه‌ی اول کلاس را کسب می‌کنم!
موفقیت‌ها و مهارت‌هایی که تاکنون به‌دست آورده‌ام را مدیون توجه و حمایت‌های مادرم، خاله‌ام و شوهرخاله‌ام آقاسیامک هستم و از آن‌ها سپاسگزارم.
 

مهم‌ترین هدف خود را چه می‌دانی؟

بزرگ‌ترین هدفم این است که در دانشکده‌ی هنر، استاد نقاشی شوم. آرزو دارم به کشورم خدمت کنم و با رشته‌های گوناگون هنر در سراسر دنیا آشنا شوم و به هنرآموزانم نیز رشته‌های متفاوتی از هنر در زمینه‌ها و سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف یاد بدهم.

باور دارم هنر به‌ویژه نقاشی می‌تواند آدم را سرزنده و شاداب کند و امید به زندگی را در فرد بیشتر کند و آینده‌ی رنگارنگ و متنوعی برای او به تصویر بکشد.

به دوستانم هم پیشنهاد می‌کنم درس‌هایشان را خوب بخوانند تا بتوانند به آرزوهای خود برسند و در هر حرفه و شغلی که دوست دارند به ایران عزیز خدمت کنند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.